Main Masak-masak

Jom Main Masak-masak

Rabu, 23 Disember 2015

Pandora vs 916 Tomei

Assalamualaikum dan Salam Ceria

Semua perempuan sukakan kecantikan. Tipulah kalau perempuan tak suka cantik kan? Macam-macam cara orang buat untuk nampak cantik. Melalui pakaian, aksesori juga alat solek. Bagi cma, kecantikan itu bermula dari dalam. Kalau dalaman  kita ada perasaan yang kurang elok, maka ianya akan terpancar di wajah kita. Betoi tak?Pakai p la baju harga ribu riban, makeup tebal 2 3 inci tp kalau ada perasaan yang tak elok kat dalam tak guna juga. Biarlah pakaian kita tu sederhana tetapi kecantikan kita terserlah. Saje nak ingatkan utk diri sendiri je.
Sebenarnya cma nak share tentang gelang emas 916 ala2 Pandora.hehehe... Pandora tu kan nama brand. Macam Tomei la jugak. Brand Tomei, Poh Kong, Wah Chan dan macam2 lagi lah nama. Pandora ni kan ada bangle ataupun rantai tangan yang diletakkan dengan charm ataupun loket rantai. Charms ni boleh juga buat loket rantai. Sememangnya charm ni bersifat camtukan. 
Taknak la nak cerita banyak sangat pasal gelang ala2 Pandora ni. Terus je nak cerita pasal gelang yang cma ada ni. Bukan nak riak atau menunjuk tp cuma nak share dengan kawan-kawan yang ada minat yang sama. Boleh bertukar-tukar pendapat. Ye tak??? Lepas je Pandora yang dibawakan oleh Habib Jewels ni berleluasa di seluruh alam buana ni, cma dok tanya-tanya jugak kot-kot ada emas 916 yang keluarkan patern yang sama dengan Pandora ni. Nak beli emas Pandora memang tak mampu la. Bangle je pun RM7k. Mana lagi nak beli charms, memang kena kumpul duit dulu la nampaknya. Lambat sangat. Pada pertengahan tahun 2014, kalau tak salah masa bulan puasa cma ada p kedai Tomei. Saje la nak servey gelang emas baharu, nak pakai raya. Bila masuk je kedai tu, tanya salesgirl kat situ, "dik..ada tak gelang mas ala2 Pandora?" Salesgirl cantik yang cma tanya tu nama dia Ermida. "ada kak, meh la tengok." Dalam hati,"hahahahaha...susah keluar satu tanduk." Encik suami geleng kepala je. Hehehe... Wow.. cantik2 charms dia, tp pattern tak banyak sangat sbb katanya lagi, amoi-amoi ramai yang mai beli. boleh dikatakan tiap-tiap minggu amoi-amoi ni mai beli.ooo...alkisahnya.
Setelah pilih punya pilih, cma pilih satu bangle yang harga dia masa tu RM1400 (bangle yang paling kecik sbb tangan kecik.nasib baik tangan kecik, dapatlah yang murah) dan charms 3. setiap satu charms RM180 hingga RM200 je.Murah la sebab masa tu harga emas murah. CUba sekarang ni... Bila dah pakai tu rasa cam ciwi sat,kata orang Kedah. Lepas tu, kalau ada duit lebih sikit jer dan kena dengan harga emas yang murah, cma mesti ajak encik suami p beli charm untuk tambah koleksi. satu pun ok asalkan ada. Bila dah setahun lebih ni ada la skit-skit. Lagipun banyak komitmen yang lebih penting kan. Baru-baru ni satu patah sbb tersangkut kat towel, abakus. Tak p baiki lagi sebab takut tak tahan godaan bila sampai dlm kedai..huhuhuhu...

Hasil selama setahun

Di sekolah, cma share hobi ni dengan kerani sekolah, Kak Aida. Dia pun ada minat yang sama. Kadang-kadang dia yang bagitau apa pattern baharu yang ada, kadang-kadang cma bgtau dia. Tapi sekarang ni dah banyak yang emas celup. Tak pe la, asalkan semua dapat merasa pakai gelang ala-ala Pandora ni. Kalau ada yang share boleh la.nanti kita chatting yer.
Nak bgtau lagi sekali. Cma bukan nak menunjuk tp nak share kot2 ada kawan-kawan yang berminat tapi tak tau nak cari kat mana. Tak semestinya terus beli bagi penuh gelang kita tu. Beli sikit-sikit la, lama2 jadi bukit. Kalau nak pakai bangle saja pun ok. Charms yang banyak-banyak tu boleh jugak buat loket rantai.

1 ulasan:

  1. Hi..peminat pandora ye? Blh je visit my blog "jeannapandora.blogspot" or my fb page "gorgeous pandora" utk dptkan koleksi pandora pd harga yg murah dan berpatutan. Tq 😊

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.